Valmieras iela 1, Rauna
Raunas pagasts, Raunas novads, LV-4131
Tālr.: 6417 7620; 2636 1803
Fakss: 6410 7343
Klientu pieņemšanas laiks Raunā un Drustos:
Pirmdienās
9:00-12:00
Otrdienās 9:00-12:00 13:00-18:00
Trešdienās
9:00-12:00
Ceturtdienās
9:00-12:00
Piektdienās
klientus nepieņems!
Psihologa
darba laiks:
Pirmdienās 10:00 16:00
Iepriekš vienojoties pa tālr. 26035737
Sociālais dienests ir pašvaldības iestāde, kas sniedz sociālo palīdzību, organizē un sniedz sociālos pakalpojumus pašvaldības iedzīvotājiem, kuru pamatdzīvesvieta ir deklarēta Raunas novada administratīvajā teritorijā.
Sociālais dienests nodrošina novada iedzīvotājiem iespēju saņemt profesionālu sociālo darbinieku konsultācijas, atbalstu un palīdzību radušos grūtību risināšanā, lai attīstītu personas spējas pašam sevi nodrošināt, risināt savas un ģimenes problēmas un veiksmīgi iekļauties sabiedrībā.
Sociālā dienesta uzdevumi:
-
Veikt sociālo darbu ar personām, ģimenēm, personu grupām.
-
Sniegt sociālos pakalpojumus vai organizēt to sniegšanu ģimenēm ar bērniem, kurās ir bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi, audžuģimenēm, aizbildņiem, personām, kuras aprūpē kādu no ģimenes locekļiem, invalīdiem, pensijas vecuma personām, personām ar garīga rakstura traucējumiem un citām personu grupām, kurām tas nepieciešams.
-
Novērtēt klientu vajadzības, materiālos un personiskos (motivācija, nepieciešamās zināšanas un prasmes, izglītība, profesija u.c.) resursus.
-
Noteikt klientu līdzdarbības pienākumus.
-
Sniegt sociālo palīdzību.
-
Administrēt pašvaldības budžeta līdzekļus, kas novirzīti sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanai.
-
Novērtēt sociālā dienesta administrēto un pašvaldības finansēto sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības kvalitāti.
-
Izstrādāt sociālo pakalpojumu attīstības koncepcijas, mērķprogrammas un priekšlikumus jaunu pakalpojumu ieviešanai.
-
Informēt iedzīvotājus par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību.
-
Izstrādāt vienotus nosacījumus sociālās palīdzības saņemšanai.
Sociālā dienesta klientu tiesības un pienākumi
Sociālā
dienesta KLIENTA TIESĪBAS:
1)
bez maksas iegūt no sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
sniedzēja informāciju par iespējām saņemt sociālos pakalpojumus
un sociālo palīdzību un to saņemšanas nosacījumiem un
kārtību;
2) bez maksas saņemt no sociālā darba
speciālista konsultāciju par sociālo problēmu risināšanu;
3)
pieprasīt un saņemt likumā minētos sociālos pakalpojumus vai
sociālo palīdzību;
4) saņemt pamatotu rakstveida
atteikumu gadījumā, kad pieņemts lēmums sociālo pakalpojumu vai
sociālo palīdzību klientam nesniegt;
5) līdzdarboties
ar sociālā pakalpojuma saņemšanu saistītā lēmuma pieņemšanas
procesā;
6) likumā noteiktajā kārtībā pārsūdzēt
lēmumu par sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības
sniegšanu;
7) vērsties ar iesniegumu par sniegto sociālo
pakalpojumu neapmierinošo kvalitāti un klienta tiesību
neievērošanu.
Sociālā
dienesta KLIENTA PIENĀKUMI:
1)
aktīvi iesaistīties savas problēmas risināšanā, pildot
līdzdarbības pienākumus, tajā skaitā piedaloties sociālās
rehabilitācijas pasākumos darba un sociālo prasmju saglabāšanai,
atjaunošanai un apgūšanai;
2) sniegt ziņas par
sevi;
3) aktīvi darboties, lai palielinātu savu
pelnītspēju un ienākumus;
4) izmantot iespējas saņemt
sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, ja klientam vai kādam no
viņa ģimenes locekļiem ir atkarības problēmas (atkarība no
alkohola, narkotikām, azartspēlēm);
5) saņemto sociālo
palīdzību izmantot atbilstoši paredzētajiem mērķiem;
6)
atļaut sociālā darba speciālistam apsekot dzīvesvietu, ja
sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības saņemšana saistīta
ar klienta materiālo resursu novērtēšanu;
7) iesaistīties
darba un sociālo prasmju saglabāšanas, atjaunošanas un apgūšanas
pasākumos.
Dokumenti:
Sociālā dienesta grozījumu nolikums
Iesnieguma veidlapa
Sociālie pakalpojumi, ko sniedz vai nodrošina pašvaldība
Sociālās palīdzības pabalsti
Trūcīgas un maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa noteikšana